Koenenkade 8 - 1081 KH - Amsterdam - 020 3010 700 - www.zuiveramsterdam.nl - ©2014
Spa Sport Hotel ZUIVER

admtext_image

Pilates

Ben jij in balans? Het uitgangspunt van pilates is een goed evenwicht. Zowel geestelijk als lichamelijk. De aandacht ligt bij concentratie, ademhaling en vloeiende bewegingen. Je traint je spieren met pilates zo, dat ze ervoor kunnen zorgen dat het lichaam perfect in balans is. Je versterkt je lichaam, concentreert je op de ademhaling en vergroot je souplesse. Speciale aandacht gaat uit naar je buik, onderrug en bilspieren.

De basisprincipes van Pilates

- Ademhaling: De oefeningen dragen bij om je longcapaciteit te vergroten.
- Concentratie: Met aandacht en concentratie trainen om het maximale uit jezelf en de oefeningen te halen.
- Centreren: De oefeningen zijn gericht op het activeren van het "powerhouse". Het “powerhouse” wordt gevormd door de diepliggende buikspieren, de bekkenbodemspieren en de stabiliserende rugspieren rond de wervelkolom. Uiteindelijk dient het powerhouse een soort van korset te vormen van spieren om de wervelkolom en bekken te geven.
- Controle: Omdat ieder lichaamsdeel een eigen functie heeft, is het belangrijk dat iedere oefening gecontroleerd wordt uitgevoerd.
- Precisie
- Vloeiende bewegingen: De oefeningen worden op een vloeiende manier aaneengeschakeld.

De groepsles Pilates wordt gegeven op maandag, dinsdag en donderdag

Gratis proefdag

Probeer gratis een proefles Pilates uit!

admtext_image

Aanvraag Gratis Dagpas Zuiver Amsterdam
Maak een dag lang gratis kennis met de sport faciliteiten van Zuiver. let op: Na het versturen van het onderstaande formulier is je gratis dagpas 7 dagen geldig!

Voornaam*
Achternaam*
Email*
Telefoonnummer*
Wil je iemand meenemen?
Ja/Nee